Informare privind gestionarea reclamațiilor și condiții generale

Scopul gestionării reclamațiilor clienților este să ofere cumpărătorilor informații adecvate despre drepturile lor și să asigure investigarea eficientă și rapidă a reclamațiilor legate de produsele achiziționate. Prezentele condiții se aplică tuturor reclamațiilor depuse prin canalele oficiale ale lanțului de brutării Erpék. Vă rugăm să citiți cu atenție informațiile de mai jos referitoare la procesul de gestionare a reclamațiilor și condițiile de valabilitate.

1. Modalitatea depunerii reclamației

Reclamațiile sunt acceptate numai în scris, prin intermediul formularului online special creat, disponibil în secțiunea „Depunere reclamație” de pe site-ul nostru. Pentru validarea reclamației, reclamantul trebuie să furnizeze toate datele necesare, corect și complet.

2. Date obligatorii pentru validarea reclamației

Pentru investigarea corectă a reclamației, cumpărătorul trebuie să atașeze la cerere următoarele documente și informații:

  • Copie după bonul fiscal sau factura care să includă data, locul achiziției și denumirea produsului;

  • Ambalajul produsului sau o documentație foto care să permită identificarea lotului de fabricație (număr LOT, data expirării etc.);

  • Denumirea exactă a locului achiziției;

  • Descriere detaliată a stării produsului, cu indicarea clară a defectelor;

  • Datele de contact ale reclamantului (nume complet, adresă de e-mail, număr de telefon).

În cazul în care aceste date nu sunt furnizate complet, ne rezervăm dreptul de a declara reclamația nevalidă și de a refuza investigarea acesteia.

3. Procedura și termenul de soluționare a reclamației

Reclamațiile sunt procesate în ordinea primirii. Investigarea reclamației începe în maximum 5 zile lucrătoare de la primire, iar termenul maxim de răspuns este de 30 de zile calendaristice, cu posibilitatea de prelungire în cazuri justificate. Rezultatul investigației va fi comunicat reclamantului prin e-mail sau altă formă scrisă.

4. Condițiile de returnare și schimb

În cazul în care reclamația este justificată și se constată că produsul este defect sau a devenit impropriu consumului din cauza unui defect de fabricație, cumpărătorul are dreptul la:

  • schimbarea produsului;

  • sau rambursarea sumei plătite (valoarea brută la momentul achiziției), în situația în care schimbul nu este posibil.

Returnarea sau schimbul produsului se poate face numai dacă cumpărătorul pune la dispoziție ambalajul produsului, bonul fiscal și toate informațiile relevante.

5. Dreptul de retragere

Vă aducem la cunoștință că produsele comercializate în brutăria noastră sunt considerate produse alimentare perisabile sau cu termen scurt de valabilitate conform Hotărârii Guvernului nr. 45/2014 (26.02), prin urmare dreptul de retragere nu se aplică după achiziție, cu excepția cazului în care produsul este demonstrabil defect.

6. Dispoziții privind protecția consumatorului

Consumatorul are dreptul să se adreseze Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (în prezent, compartimentele de protecția consumatorului ale prefecturilor) sau organismelor de conciliere în cazul în care soluționarea reclamației nu a fost satisfăcătoare. Compania noastră este obligată să coopereze cu organismele de conciliere.

7. Prelucrarea datelor

Datele furnizate de cumpărători în procesul de gestionare a reclamațiilor sunt prelucrate conform Regulamentului (UE) 2016/679 (GDPR) și Legii nr. 190/2018 privind protecția datelor cu caracter personal. Aceste date sunt utilizate exclusiv în scopul soluționării reclamației, nu sunt comunicate terților și sunt păstrate pentru o perioadă de maxim 90 de zile de la încheierea procesului de soluționare, cu excepția cazurilor în care apare un litigiu.

8. Alte declarații legale

Lanțul de brutării Erpék își rezervă dreptul de a modifica prezentul document în orice moment, fără notificare prealabilă. Versiunea actualizată va intra în vigoare prin publicarea pe site-ul nostru. Prin utilizarea site-ului, utilizatorul acceptă condițiile prezentului document și ale Termenilor și Condițiilor Generale.